4,5 Stjerner på Trustpilot

Handelsbetingelser og persondatapolitik

HANDELSBETINGELSER

  1. Når du afgiver en ordre
    Når du har afgivet en ordre hos elviraelcykler.dk, vil vores system automatisk sende dig en bekræftelse via e-
    mail. Bindende faktura sendes til dig i forbindelse med afsendelse af orden, og vedlægges også sammen
    med de varer, du har bestilt.
  2. Annullering af ordre
    Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra lageret kan annulleres ved at kontakte elviraelcykler.dk.
  3. Priser
    Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25% moms. Der tages forbehold for afgiftsændringer, pris-
    og korrekturfejl mv.
  4. Betaling
    Der kan betales med Dankort, Visa, Mastercard, viabill og MobilePay.
  5. Fragt og levering
    Med mindre andet er oplyst på den elektroniske ordrebekræftelse, bliver varen sendt senest 4 arbejdsdage
    efter betaling er registreret. Pengene trækkes dog først, når varen er sendt – medmindre der specifikt er
    tale om en forudbestillingsvare. Er det en forudbestillingsvare trækkes beløbet med det samme og du får
    leveret varen så snart den er på lager. Leveringstiden er normalt 1-6 hverdage, hvis den valgte vare er på lager.

Levering af reservedele foregår normalt via Post Danmark. Vi sender en e-mail med besked når varen
sendes og hvornår du kan forvente at modtage den.

Levering af elcykler foregår med Danske Fragtmænd til brofast adresse i Danmark til gældende priser.
Vigtigt: når du bestiller en cykel skal du i bemærkninger skrive hvor cyklen kan stilles, hvis du ikke er
hjemme.

Ønskes eventuelle varer sendt til udlandet, bedes du kontakte butikken.

Hvis vi ikke kan overholde at ekspedere din bestilling indenfor de 4 arbejdsdage modtager du besked om
dette pr. e-mail.

Ved eventuel fragtskade bedes du kontakte fragtfirmaet hurtigst muligt. Er du hjemme ved modtagelsen, så
bedes det noteret på fragtbrevet at den modtages med fragtskade – meget gerne med billede af kassen
inden du pakker cyklen ud. Er cyklen blevet stillet uden kvittering, så bedes du kontakte Danske Fragtmænd
på tlf. 7252 7252 og angive klagen. Derefter kontakter du os, så vi kan assistere med processen.

  1. Fortrydelses-/returret
    Du har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af varen. Hvis du skulle fortryde et køb kontakter du os på
    mail eller telefon og oplyser, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. I en mail noterer du
    ordrenummer, adresse, telefonnummer samt fortrydelsesårsag. Herefter returnerer du blot varen til os i
    original emballage og ubeskadiget og med kopi af faktura. Når vi modtager din vare retur, gennemgås den
    og det vurderes om varen har mistet gensalgsværdi. Refundering af betalingen sker
    normalt indenfor 2-3 dage efter vi har modtaget varen som beskrevet ovenfor. Ved elcykler gælder det
    ligeledes, at du kan returnere cyklen inden for 14 dage. Har elcyklen på dette tidspunkt ikke mistet
    gensalgsværdi refunderer vi din betaling ekskl. alle fragtomkostninger og klargøringsomkostninger samt
    administrationsgebyr på 899 kr.

Returnering af varer skal foregå til Hvidovrevej 90, 2610 Rødovre.

Ved returnering indenfor fortrydelsesretten betaler du selv forsendelsesomkostninger ligesom du selv har
ansvaret for varen indtil den er kommet retur til butikken. Hvis varen bliver beskadiget eller forsvinder
under transporten retur er det altså kundens ansvar. Du bør derfor sikre dig at varen er forsvarligt
emballeret og sendt på en forsvarlig måde f.eks. som en værdipakke.

Har du købt et løst batteri til en elcykel og ønsker at returnere det, vil vi som udgangspunkt altid fratrække
60% af købssummen, da batteriet efter brug ikke kan forventes solgt i forretningen. Ved køb af ny cykel
fratrækkes der ikke procenter på batteriet medmindre det er tydeligt brugt eller har skader.

Hvis det drejer sig om en defekt vare, vil vi inden for 5 arbejdsdage give besked pr e-mail om hvorvidt varen
bliver erstattet med ny vare, eller om den kan repareres.

  1. Reklamationsret

Hvis ikke andet er oplyst, har du 2 års reklamationsret på varer købt hos os. Ved reklamation indenfor
reklamationsperioden, eller hvis varen er defekt eller mangelfuld ved modtagelse bedes du straks kontakte
os pr. mail eller telefon. Ved fremsendelse af vare med reklamation skal du vedlægge kopi af faktura samt
kort beskrivelse af fejl/mangel.

  1. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
    Der tages forbehold for tryk-/tastefejl samt for udgåede varer, afvigelser fra det skrevne samt det viste
    billede.
  2. Persondataforordningen (GDPR)
    Persondateforordningen gældende for:

Elviraelcykler.dk

1) Hvilke oplysninger behandles, hvorfor og på hvilket grundlag?

Salg i webshoppen: Her henter vi de basale kontaktoplysninger og betalingskortoplysninger. Dette gøres for
at kunne levere og ekspedere dine ordre. Og behandles således som led i opfyldelse af en aftale.

2) Hvornår sker der databehandling?

Indsamlingen, registrering og behandling af dine data sker ved gennemførelse af køb på vores webshop.
Samtid indsamles oplysninger, ved mail korrespondance, for at kunne gennemføre kommunikationen.

3) Hvem vi deler oplysninger med?

Når du handler på vores webshop og vælger at få det købte sendt, bliver oplysninger delt med transportør.
For at kunne leverer det købte til dig.

Shopify leverer vores it-løsninger inkl. webshop og får i den forbindelse som databehandler adgang til de
personoplysninger, vi registrerer om dig.

3.1) Webshoppen

Vores Webshop er udviklet af:

Elviraelcykler.dk
Hvidovrevej 90
2610 Rødovre
Tlf: 3670 5444
E-mail: hej@elviraelcykler.dk

4) Hvor længe behandles/opbevares oplysningerne?

Vi behandler dine oplysninger, så længe der er et sagligt formål hermed.
Vi opbevarer og behandler dine personoplysninger omkring køb af cykel hos os i en periode på 10 år efter
købet med henblik på senere at kunne hjælpe dig med at dokumentere købet, eksempelvis i forbindelse
med forsikringssager, garantisager eller ønsker om genfinding af kvittering. Efter 10 år sletter eller
anonymiserer dine oplysninger fra vores it-systemer og destruerer eller anonymiserer eventuelle fysiske
kopier heraf. Ønsker du dine personoplysninger slettet tidligere kan dette gøres ved at rette henvendelse til
os.

5) Datasikkerhed

Vi har regler og procedurer for datasikkerhed, således de indsamlede data nyder beskyttelse mod tab,
ændring eller misbrug.
Vores data er beskyttet bag firewall og af antivirus programmer. Disse systemer vil kunne opdage,
rapportere, undersøge og dokumentere brud på sikkerheden.
Sker der er brud på sikkerheden, vil Datatilsynet blive underrettet indenfor 72 timer efter tidspunktet for
konstateringen af brud på persondatasikkerheden. Desuden vil de registrerede personer uden unødig
forsinkelse blive underrettet om bruddet.

6) Udøvelse af dine rettigheder

Du kan til enhver tid få adgang til og indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig.

Du kan også til enhver tid få berigtiget, slettet eller begrænset behandlingen af dine data samt gøre
indsigelse mod behandlingen af disse.
Ønsker du at gøre brug af ovennævnte rettigheder, bedes du kontakte os på hej@elviraelcykler.dk.

7) Cookies

Når du besøger elviraelcykler.dk, indsamler vi oplysninger om dig via cookies. Disse oplysninger, bruges for at
optimere og målrette, vores markedsføring og hjemmeside.

8) Klageadgang

Du har mulighed for at klage over behandlingen af dine personoplysninger til Datatilsynet via følgende
kontaktoplysninger:

Datatilsynet
Borgergade 28
1300 København K
Tlf. 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk

Læs mere om klageadgang på Datatilsynets hjemmeside her: www.datatilsynet.dk.

  1. Sikkerhed ved online betaling
    Når man betaler med sit kreditkort via internettet, kan det virke lidt uhåndgribeligt, at man blot indtaster
    sine kortoplysninger og trykker på en knap. Men takket være dansk lovgivning kan du vide dig sikker når du
    betaler via internettet. Der ligger nemlig et regelsæt til grund for elektronisk betalingsløsninger, som har til
    formål at opretholde størst mulige sikkerhed mod misbrug. Hvis du derfor opdager en betaling som er
    trukket fra din konto og du ikke kender til denne betaling, er der kortudstederens (pengeinstitut,
    finansieringsselskab o.lign.) pligt at tilbageføre beløbet til din konto. Kortudstederen må så bagefter kræve
    penge tilbage fra den butik som har trukket beløbet.

Du kan læse mere om onlinekøb, betaling og sikkerhed på følgende sider:
PBS: www.betaling.dk

Forbrugerrådet: www.fbr.dk
Forbrugerrådet: www.forbrugersikkerhed.dk
Forbrugerstyrelsen: www.fs.dk
Forbrugerstyrelsens karakterbog: www.net-tjek.dk
Forbrugerinformation: www.fi.dk
Hvis du har spørgsmål vedrørende køb og betaling er du velkommen til at kontakte os

3 års udvidet reklamationsret

Hvis du overholder dine serviceeftersyn efter henholdsvis 2, 9, 16, 23 og 30 måneder tilbyder udvidet reklamationsret på 36 måneder gældende på elektriske dele samt kapacitetsgaranti på batteriet på 70% efter 36 mdr.

Altid nem og hurtig support

Vi sidder altid klar til at hjælpe ved spørgsmål. Kontakt os via chat, på mailen hej@elviraelcykler.dk eller på tlf. 36705444

14 dages fuld returret

Hvis du fortryder dit køb tilbyder vi altid 14 dages returret. Hvis varen har mistet gensalgsværdi ved eksempelvis skader opgøres dette i forhold til returbeløb. Har varen ikke mistet gensalgsværdi refunderes det fulde beløb ekskl. fragtomkostninger samt et administrationsgebyr.

touring-bike-bicycle-cycling-riding

Serviceaftale

Tilkøb dine 5 serviceeftersyn som sikrer dig vores udvidede 36 måneders reklamationsret. Du indkaldes automatisk til service som blandt andet indeholder følgende:

touring-bike-bicycle-cycling-riding

Udstyrspakke

Udstyrspakke med kurv, lås og lys som vi monterer for dig

tools-bicycle-fix-bike-cycling

Klargøring af cykel

Vi samler og klargører din cykel så den er lige til at køre på.

Vind en Abus cykelhjelm

Skriv dig op til vores nyhedsbrev og deltag automatisk i lodtrækningen om en Abus cykelhjelm til en værdi af 2.000 kr.

Der trækkes en vinder hver måned som får direkte besked.

Din kurv luk